09 Kasım 2007


DOSTLARA MEKTUPLAR-1

HER ŞEYİNİZ YETERLİ OLSUN

...Havaalanında birbirine sevgiyle sarılarak vedalaştı baba-kız..Ayrılırlarken birbirlerine " Herşeyin yeterli olsun " dediler.Sonra kız uçağa binmek üzere uzaklaştı.Yolcu yakınlarından biri bu konuşmayı işitmişti.Merakla babaya sordu:" Veda ederken 'herşey yeterli olsun ' dediğinizi duydum.Bunun ne anlama geldiğini sorabilir miyim? " Herşey yeterli olsun " dediğimizde , karşımızdaki kişinin onu ayakta tutmaya yetecek denli güzelliklerle dolu bir yaşam sürmesini dileriz, dedi ve ekledi:" Aydınlık bir bakış açısı sahip olmana yetecek denli güneş diliyorum.Güneşi daha çok sevmene yetecek denli yağmur diliyorum.Ruhunu canlı tutmaya yetecek denli mutluluk diliyorum.Yaşamdaki en küçük zevklerin daha büyükmüş gibi algılanmasına yetecek denli acı diliyorum.İsteklerini karşılamaya yetecek denli kazanç diliyorum.Sahip olduğun herşeyi takdir etmene yetecek denli kayıp diliyorum.Son ' Elveda'yı atlatmana yetecek denli 'Merhaba' diliyorum.
" Bu yazıyı bu ayki Bütün Dünya Dergisi'nde okudum.Kısaltarak sizinle paylaşmak istedim...Herşeyiniz yeterli olsun...Selamlar..
….(G.K)

BİR DOST-ARKADAŞTAN GELEN MAİLİ AYNEN YUKARI ÇIKARDIM…

VE YANITIM….:



Teşekkürler çok mutlu oldum.O söz de,daima sevgi ile hoş kalınız sözü de elbette bilinçli söyleniyordu.Kahve taneleri gibi olsun yaşantınız için neler ifade ediyor.?..Ama benim favorim UMUD MUMUNUZ HİÇ SÖNMESİN. Eğer göz atma fırsatın olduysa, ÇOCUKLARIMA NASİHAT tamamen elimden çıkmıştır. Onu ve diğerlerini yani kendi yazdıklarımı çok yerlere göndermiştim.Dikkate almadılar biraz da işlerine gelmediğinden.Ve Diyanet dilekçe zannedip bunda soru yok dedi.Bunlara tekrar soruları sıraladım.İlgili müftüye başvurun diye yanıt verdiler.Ben Kur'an'ın neresinde müftü yazıyor diye soruyorum onlar beni KİTAP' da olmayan müftüye göndermeye kalkıyor.Bizim müftüye verdim,bunların cevabını sen verecekmişsin dedim.Yazıları gösterip,soruları eline verdim.Bunlara doğruyu söyleyerek kim ne diyebilir ki…. ben de cevaplayamam dedi.Belki de bana saygısından bilemem.
Din görevlisi ile bir dosya daha olacak.O da bu DiN GöREVLİSİ nerede sorusuna yanıt arar.Yanıldı bir İlahiyat Dekanı yanıt verdi.O da "Kur'an'da din görevlisi geçmezse de-Günümüzde bu bir ihtiyaçtır-sözünün arkasına sığındı..Bazıları da bilmiş gibi konuşuyor ve imam-hatip lisesi mezunu olmasını konuşmak için yeterli buluyor.Tamamen uydurdukları dine inanıyorlar.Hesap nasılsa görülecek,görürüz.Dekana da dersitamam dersinoksan'a dönemedi diye yanıt verdim.Sesleri kesildi,herhalde beni deli yerine koydular.TERCÜMAN-ESKİ- de yazan Serdar Arseven buraya bir İnsan Hakları Kurulu toplantısına geldiğinde benim araca düştü.40 yıldır Vali olamamışsın deyince Deli Hakki Paşa'nın dörtlüğünü okuyuverdim.Silivri naibi-şeriat haini diye başlayıp mihr-i müeyyidemi basarim-seni mahkeme kapısına asarım dediği.O da var CD de.Adam asma yetkisi olmayan Valiliği ne yapayım,isteyen olsun dedim.Adamlar YUNUS kimdir bilmiyorlar ki.Yunus cennetteki hurmayı-huriyi istememiş bana SENI GEREK SENI dememiş miydi?
2 gün esir oldu.Bazı yazıları verdim.22 Temmuz günlü gazetede adımı açıklayan ve dediklerimden seçilmiş bir yazı yazdı.Sarseven dosyası odur.Gazete el değiştirince ayrıldı veya ayırdılar..Onu yazmamış,sohbet sırasında bu cennet denilen yer seks evi -lokanta falan mı aklınıza hep hurilerle yemek geliyor demiştim.Kadınlar cennete girmeyecek mi?Kadının saçı görünürse yanına melek yaklaşmaz evine girmezmiş??Siz her şeyin kaydolduğundan emin değil mi siniz diye sordum.Ve diğer sorular…Diyanet’e yazılanlar….Yanıt YOK….O zamana kadar dersitamam diye gönderiyordum.Sonra adımı da açıkladım.Zaten google çubuğuna arayacağın kelimeyi yaz enter yap.Bak neler gelir?
Nerden nereye geldik değil mi?
Her şeyin yeterli olsun yeryüzünün değil, cesedin-taşıyıcı ya da- burada kalması diyorum ona-dünyayı terkten sonraki yaşamını da kapsar aslında. Yunus suresi 100 ile ilgili bir tesbit olacak. Orada YARADAN dilemezse kimsenin iman edemeyeceği ve aklını kullanmayanların üstüne pislik yağacağı yazar.İşte HER SEYİN YETERLİ OLSUN aslında O dilektir.O zaman tamam tamamlanır.Bütün olay Yunus sırrında.O da diyeceğini demiş.Bugünkü yazımı alıp okuma fırsatın olmuşsa onda da söyledim.SEV Kİ SEVMEK EN KOLAY.Bunu beceremeyene YARADAN ne yapsın.Kişi kendi tercihini yapacak ve HERKES KENDİ HAYATINI YAŞAYACAK.Ama ben kurtulmuş değilim ki.Ben iyi dilekte bulunayım,kuvvetle inanıyorum ki-emin olmamakla beraber-MERHAMETLİLERIN EN MERHAMETLISİ OLA KI BAĞIŞLAR.
Ve bu umutla geçmişteki değil gelecekte oluşacak ne kadar hakkım varsa bağışladım, biliyor mu sun? Bunu kaç kişi kim yapabilir.
Ve esas ne bilir misin?Bir yerde tartışma sırasında KAFİR kimdir diye sordum.Herkes kendine göre bir şeyler söyledi.O kitabı verdim.Bir süre sonra onlarla buluşmamızda,KAFİR ALLAH'IN RAHMETİNDEN UMUD KESENDİR,sözünü tasdik ettiler.Onun için de UMUD MUMUNUZ HİÇ SÖNMESİN diyorum.Ve insanın dünyaya geliş amacı da o söyleşiler içinde var da ben tekrar söyleyeyim,fazla uzatmadan.Kur'an diliyle AHSENU AMELA,yani iyi amel.,iyi iş…hareket..çalışma….Bu nedenle de ekmeğini,yani kendine gerekeni alabilmek için çalışmak buna girer ve o kişi her an ibadettedir.Bakarsan bütün peygamberler çalışmış kimseden bir şey beklememiş ve almamışlardır.Ve sadece tebliğ etmişler ,çoğu kez de -ben sizin gibi bir insanım-demişlerdir.Beni fazla konuşturma bunların hepsi 40 sayfa içinde yazılı.Anlatabildim mi?Uzatmamı da lütfen bağışla.Yaşlanmış veya bunamış desen de incinmem,yeter ki seni incitmiş olmayayım, bu da bir nevi söyleşi oldu iste.
Bunları seninle yeniden paylaşmak benim için güzel ve zevkli idi, sen ne dersin bilmem?
Daima sevgi ile ve hoş kal, umud mumun hiç sönmesin,yaşamın kahve taneleri gibi ve HER ŞEYİN YETERLİ OLSUN….

Bilgisayarı kullanmaya başlayıp dost-arkadaş dediklerimle yazıştığım tüm maillerimde bu sonlamayı kullandım….Yukardaki hikayeyi gören arkadaş bana gördüğünü yollamak arzusunu yenememiş….Aslında o konuda herkesin kendince yorum yapması gerektiği düşüncesiyle ayrıca bir açıklama yapmaya gerek görmüyordum…O’na verdiğim yanıtı sizlerle de paylaşmak istedim…
Aslında düşüncem,fırsat bulduğumda dost-arkadaşlarla aramızda geçen mektupları yeni bir..DOSTLARA MEKTUPLAR başlığı ile düzenlemekti….Yine de o düşüncemi gerçekleştirene kadar bunu önemli gördüğüm için açıklıyorum…

Selam ve sevgiler….HER ŞEYİNİZ YETERLİ OLSUN.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa