01 Aralık 2007

KURAN SENİNLE KONUŞUYOR-9-HAYIR VE ŞERRİ KİM BİLEBİLİR?

2-BAKARA-216. Kütibe aleykümül kıtalü ve hüve kürhül leküm* ve asa en tekrehu sey’ev ve hüve hayrül leküm ve asa en tühıbbu şey'ev ve hüve şerrul leküm* vallahü ya'lemü ve entüm la ta'lemun
Diyanet Vakfı 2l6. Hoşunuza gitmediği halde savaş size farz kılındı. Sizin için daha hayırlı olduğu halde bir şeyi sevmemeniz mümkündür. Sizin için daha kötü olduğu halde bir şeyi sevmeniz de mümkündür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
Elmalılı Hamdi Yazır 216-Savaş, hoşunuza gitmese de üzerinize yazıldı. Gerçi o size hoş gelmez, fakat olur ki, siz bir şeyden hoşlanmazsınız; oysa o, hakkınızda hayırlıdır. Olur ki, siz birşeyi seversiniz; ama o, sizin hakkınızda bir fenalıktır. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
Yaşar Nuri Öztürk 216 Hoşunuza gitmemekle birlikte, savaş üzerinize yazılmıştır. Bir şey sizin için hayırlı olduğu halde siz ondan tiksinebilirsiniz. Ve bir şey sizin için şer olduğu halde siz onu sevebilirsiniz. Allah bilir, siz bilmezsiniz.

BU AYETTE KITAL SAVAŞ OLARAK ANLATILIYOR...KITAL KATLETMEKTEN GELİYOR...ASLINDA BUNU BAŞKA KİŞİLERLE SAVAŞ OLARAK ANLAMAK EKSİKLİKTİR...AYETİN DEVAMI DA BUNU KANITLIYOR...HAYATIN HER ANI ZATEN BİR NEVİ SAVAŞTIR...HAYATTA KARŞILAŞTIĞINIZ HER OLAYDA HAYIR VE ŞER OLABİLİR..BUNU SİZ BİLEMEZSİNİZ...SİZE ŞER-KÖTÜ HAL OLARAK GÖRÜNENİN ARDINDAN HAYIR GELEBİLİR...HAYIR GİBİ GÖRÜNEN OLAYLARIN ARDINDAN DA KÖTÜ HAL MEYDANA GELEBİLİR...YAŞAMINIZI DÜŞÜNÜN...VE ALEMLERİN RABB'İNE TEVEKKELTU TAAL'ALLAH DİYEREK TEVAZU İLE GÜVENİN..BEN DENEDİM...6 AY GÖREV YAPTIĞIM YERDEN BAZILARINCA İSTENMEDİĞİM İÇİN SİYASİ GÖRÜŞLE DEĞİL MENFAATLE İLGİLİ OLARAK BAŞKA YERE ATANDIRILDIM...YARGI BU İŞLEMİ BELKİ DE BİR SAAT İÇİNDE İPTAL EDEBİLECEKTİ..O DERECE HAKLI OLDUĞUMA İNANIYORUM.....DÜŞÜNDÜM VE DEDİM Kİ...YARADAN İZİN VERMESEYDİ BUNLARIN KALEMİ KIRILIRDI...YİNE BU ATAMA OLMAZDI...BUNDA DA BİR HAYIR VARDIR..VE YARGI YOLUNA GİTMEDİM...BU ACİZLİKTEN DEĞİL..GELECEKTE HAYIR MI ŞER Mİ OLACAĞINI BU AYET IŞIĞINDA DEĞERLENDİRMEMDENDİ.....BENİMLE UĞRAŞANLARIN BANA YAPAMASA ÇOCUKLARIMA YA DA EŞİME BİR TÜRLÜ KÖTÜLÜK YAPMALARI DA MUHTEMELDİ...İNANIYORUM Kİ BAŞIMIZA GELEBİLECEK DAHA KÖTÜ BİR ŞEY YER DEĞİŞTİRME İLE ENGELLENMİŞTİR...ESKİLER TEBDİL-İ MEKANDA FERAHLIK VARDIR DERLER YA...İŞTE ÖYLE....GERÇEK BUDUR...hasbiyallahü la ilahe illa huve
aleyhi tevekkeltü
ve hüve rabbül arşil azıym (tevbe-129)
ALEYHİ TEVEKKELTÜ...RABBENA AMENNA FAĞFİR LENA VERHAMNA VE ENTE HAYRÜR RAHİMİYN....(MUMİNUN-109)(Rabbimiz, inandık; affet bizi, acı bize, sen merhametlilerin en hayırlısısın)
HER ŞEYİNİZ YETERLİ OLSUN...

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa