26 Aralık 2007

ERENLER SOFRASINDAN BİR NEFES-5-KENDİNDE ARA

Hararet nardadır, sac'da değildir,

Keramet baştadır, tac'da değildir,

Her ne arar isen, kendinde ara,

Kudüs'te, Mekke'de, Hac'da değildir.


HACI BEKTAŞİ VELİ


Mevlana
"Ey tanrıyı arayan,Aradığın sensin..."diyerek evrenin tanrının sonsuz varlık alanı olduğunu ve insanın da bu bütünün bir parçası olarak kendisinde bir tanrısal öz taşıdığını ifade etmiştir.

Gel ne olursan ol,gel

İster tanrı tanımaz,ister ateşe tapar

İster bin kez tövbeni bozmuş ol

Bizim dergahımız umutsuzluk dergahı değil

Gel ne olursan ol,gel


YANİ KESME ÜMİDİNİ KADİR MEVLA'DAN.....12-YUSUF SURESİ 87.AYET HATIRLAYINIZ...YA DA DOSTLARA MEKTUPLAR-8-KAFİR KİMDİR BAŞLIKLI YAZIMA BAKINIZ...


AYAĞIN TAŞA TAKILSA ,KALBİNİ YOKLA.....HACI BEKTAŞ-I VELİ


HER NE ARARSAN KENDİNDE ARA

Hararet nârdadır, sacda değildir,
Kerâmet sendedir, tâcda değildir.
Her ne arar isen, kendinde ara,
Kudüs’te, Mekke’de, Hâc’da değildir.


Sakın, bir kimsenin gönlünü yıkma,
Gerçek erenlerin sözünden çıkma.
Eğer insan isen ölmezsin, korkma,
Âşığı kurt yemez, ucda değildir.


Gönül kâbesine girmesin hülya,
Nefsine hakim ol düşme bed hûya.
Kirleri arıtan, baksana suya,
Hep yüzü yerlerde, bucda değildir.
***

Sevgi muhabbet kaynar yanan ocağımızda,
Bülbüller şevke gelir, gül açar bağımızda.
Hırslar, kinler yok olur aşkla meydanımızda,
Arslanlarla ceylanlar dosttur kucağımızda.
***

Erkek dişi sorulmaz muhabbetin dilinde,
Hak’kın yarattığı her şey yerli yerinde.
Bizim nazarımızda kadın erkek farkı yok,
Noksanlıkla eksiklik senin görüşlerinde.
***

Malım, mülküm, servetim hepsi evde kaldı,
Eşim, dostum, akrabam geçtiğim yolda kaldı,
Dostlarımdan birisi benden hiç ayrılmadı,
Allah için yaptığım iyilikler bende kaldı.

***


Sensiz benim bir dem karara mecâlim yok,
İhsânını ta’dâda imkânım yok.
Tenimdeki her tüy eğer dillense,
Binde bir şükrümü ifâya imkânım yok.

***


Madde karanlığı, akıl nûru;

Cehâlet karanlığı, ilim nûru;

Nefis karanlığı, marifet nûru;

Gönül karanlığı, aşk nûru ile aydınlanır...


Hacı Bektaş Veli ( 1281 - 1338 )

Öğütleri…..

o Ara,bul.

o Kadınları okutunuz.

o İncinsen de, incitme.

o Murada ermek sabır iledir.

o Doğruluk dostluk kapısıdır.

o Araştırma açık bir sınavdır.

o Eline, beline, diline sahip ol.

o Her ne ararsan kendinde ara.

o Arifler hem arıdır, hem arıtıcı.

o Bir olalım, iri olalım, diri olalım.

o Marifet ehlinin ilk makamı edeptir.

o Okunacak en büyük kitap insandır.

o İnsanın cemali sözünün güzelliğidir.

o Hiç bir milleti ve insanı ayıplamayınız.

o Nefsine ağır geleni kimseye tatbik etme.

o İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır.

o Düşünce karanlığına ışık tutanlara ne mutlu.

o İlim,hakikate giden yolları aydınlatan ışıktır.

o
Düşmanınızın dahi insan olduğunu unutmayınız


HZ.ALİ'NİN MISIR'A VALİ TAYİN ETTİĞİ ZAMANKİ MEKTUBUNDAKİ İFADEYİ HATIRLAYINIZ.....TEBAA İKİ SINIFTIR..YA DİNDE KARDEŞİN YA YARATILIŞTA EŞİN....

AB(D) VE İNSAN HAKLARI MERAKLILARINA ÖĞRETEBİLSEYDİK.....

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

Bu yayına verilen bağlantılar:

Bağlantı Oluştur

<< Ana Sayfa