20 Aralık 2007

KURAN BANA DİYOR Kİ-19-DİNDE ZORLAMA YOKTUR

2-BAKARA

256.
La ikrahe fid dıni
kad tebeyyener ruşdü minel ğayy* fe mey yekfür bit tağuti ve yü'mim billahi fe kadistemseke bil urvetil vüska lenfisame leha* vallahü semıun alım





Diyanet Vakfı 256.
Dinde zorlama yoktur
. Artık doğrulukla eğrilik birbirinden ayrılmıştır. O halde kim tâğutu reddedip Allah'a inanırsa, kopmayan sağlam kulpa yapışmıştır. Allah işitir ve bilir.
Elmalılı Hamdi Yazır 256-
Dinde zorlama yoktur
. Doğruluk sapıklıktan kesin olarak ayrılmıştır. Artık her kim Tağut'a küfredip Allah'a iman ederse, işte o, en sağlam kulpa yapışmıştır. Allah, işitir, bilir.
Yaşar Nuri Öztürk 256
Dinde baskı-zorlama-tiksindirme yoktur
. Doğru bilgiye dayalı eriş, bozuk bilgiye dayalı sapıştan açık bir biçimde ayrılmıştır. Her kim tâğuta sırt dönüp Allah'a inanırsa hiç kuşkusuz sapasağlam bir kulpa yapışmış olur. Kopup parçalanması yoktur o kulpun. Allah, hakkıyla işiten, en iyi biçimde bilendir.

DİNDE ZORLAMA YOKTUR.AÇIK VE NET OLARAK BELİRTİLMESİNE RAĞMEN BAZILARI İSLAM DIŞI OLANLAR ZORLANAMAZ,ANCAK İSLAM OLDUĞUNU SÖYLEYENLERE KURALLAR UYGULANIR DİYE GÖRÜŞ BELİRTMİŞ HATTA FETVA VERMİŞLERDİR...NEDEN BOYLE YAPARLAR BİLMEM.BU YÜZDEN İNSANLAR KATLEDİLMEYE KADAR GİDİLMİŞTİR.KARINCAYI İNCİTMEYİ YASAKLAYAN BİR DİN OLAN İSLAMİYETE BU TİP YANLIŞLIKLAR NE KADAR SIĞAR..??..YARADAN ELBET HESAP GÜNÜ BELGELERİNİ ELLERİNE TUTUŞTURACAKTIR...

BURAYA ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİNCE 1995 DE 197 SAYI İLE YAYINLANMIŞ
"İSLAM GERÇEĞİ" İSİMLİ YAPITIN II.BÖLÜMÜNDE 11-İTİKATTA ZORLAMA SAPMALARA YOL AÇAR BÖLÜMÜNÜ EKLEMEK İSTİYORUM...HATIRLATMA SAYINIZ...



11. İtikadda Zorlama Sapmalara Yol Açar, İslam Zorlamayı red eder

"Dinde zorlama yoktur..." (Bakara, 256) ayetindeki zorlamayı müslüman olmayan kimseler için gibi anlayıp, müslümanları ise, ibadet ve bazı davranışlarıyla ilgili olarak zorlamak gerektiği kanaatini taşıyanları kendi toplumumuzda da görmekteyiz. Onların bu inançları yanlıştır. Ayet, müslümana da din hürriyeti tanımaktadır. Dinimizin gerek inanç unsurlarını gerekse ibadetle ilgili yönlerini çocuklara veya daha ileri yaştakilere zorla kabul ettirme ve yaptırmanın nasıl içinden çıkılmaz sorunlar yarattığını, onları nefrete ve inançsızlığa sürüklediğini de gözleyebilmekteyiz.

Hz. Peygamber, putlara tapan ve onlarla ilgili birtakım çıkarları olanlara bile sırf din yaşayışla bağlı olarak ilahi vahyi sadece duyurmuş; onlara çağında bulunmuştur. Hatta böyle davranması için Allah tarafından uyarılmıştır (Rum, 21-22). İnanıp bağlanmanın ve Allah'a kulluk etmenin, kişinin hür iradesi ile gerçekleştiği kuşku götürmez bir gerçektir. Dinden nefret ettirmemenin yalnızca müslüman olmayan kimselerle ilişkide geçerli olduğunu söyleyebilir miyiz? İnsanları müslüman oldukları için cezalandıracak mıyız? En güzel şekilde davranmak ölçüsü, gerek başka dinlerde, gerekse kendi dinimizde bulunanlarla ilgili bir ölçüdür. Yoksa, ahlaksal tutarsızlık içindeyiz demektir. Hele hele, inançsızlık sevginin değil, nefretin sonucudur. Yalnız kendilerinin müslüman oklukları duygu ve düşüncesiyle birtakım din kardeşlerini dinin dışına itmek çabasının, onları hor görmenin İslam'da yeri yoktur. Bu nedenle bir müslümanın başka birini "nüfus cüzdanı müslümanı" gibi nitelendirmeğe, inanç ve ibadet yönünden onu yargılamaya, aşağılamaya veya cezalandırmaya hiçbir hakkı ve yetkisi bulunmamaktadır. Yukarıdaki ayetlerden de anlaşılacağı gibi bizim dinimizde zorlama yoktur.
Toplum yaşayışının değişik kültür boyutlarında nasıl farklılaşmalar olabiliyorsa, dinsel yaşamda da farklılaşmalar olağandır. Birer dindar kimse olarak katılmadığımız yorum ve anlayışları, davranış biçimlerini yadırgasak bile, dinin dışında görmek ve onlara zorlayıcı bir şiddetle yönelmek; ne o yorum ve anlayışları, ne de o davranış biçimlerini değiştirmeğe yarar.
ALTI DEĞERLİ KİŞİ TARAFINDAN YAZILMIŞ BU KİTABA EMEĞİ GEÇENLERİN ELİNE,GÖNLÜNE SAĞLIK...TEŞEKKÜRLER...


YUKARDAKİ AÇIKLAMA BENİM İÇİN YETERLİ ZATEN..BUNA RAĞMEN ZORLAMAYA KALKANLARA BAŞKACA SÖYLENECEK TEK ŞEY BANA GÖRE YİNE KURAN İÇİNDEN BUYURUNUZ...;


109 - KAFİRUN
Bismillahirrahmanirrahim

1. Kul ya eyyühel kafirun

2. La a'büdü ma ta'büdun

3. Ve la entüm abidune ma a'büd

4. Ve la ene abidün ma abedtüm

5. Ve la entüm abidune ma a'büd

6.
Leküm diynüküm ve liye din


Diyanet Vakfı Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
Elmalılı Hamdi Yazır Bismillahirrahmanirrahim
Yaşar Nuri Öztürk Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
________________________________________
Diyanet Vakfı 1-De ki: "Ey kafirler,
Elmalılı Hamdi Yazır 1-De ki: "Ey kafirler,
Yaşar Nuri Öztürk 1 De ki: "Ey nankör kâfirler!
________________________________________
Diyanet Vakfı 2-tapmam o taptıklarınıza!
Elmalılı Hamdi Yazır 2-tapmam o taptıklarınıza!
Yaşar Nuri Öztürk 2 Kulluk etmem sizin kulluk ettiğinize.
________________________________________
Diyanet Vakfı 3-Siz de benim kulluk ettiğime tapanlardan değilsiniz.
Elmalılı Hamdi Yazır 3-Siz de benim kulluk ettiğime tapanlardan değilsiniz.
Yaşar Nuri Öztürk 3 Siz de ibadet etmezsiniz benim ibadet ettiğime.
________________________________________
Diyanet Vakfı 4-Hem ben tapıcı değilim sizin taptıklarınıza.
Elmalılı Hamdi Yazır 4-Hem ben tapıcı değilim sizin taptıklarınıza.
Yaşar Nuri Öztürk 4 Kul değilim sizin taptığınıza,
________________________________________
Diyanet Vakfı 5-hem de siz, benim kulluk ettiğime tapıcılardan değilsiniz.
Elmalılı Hamdi Yazır 5-hem de siz, benim kulluk ettiğime tapıcılardan değilsiniz.
Yaşar Nuri Öztürk 5 Ve ibadet edenler değilsiniz benim ibadet ettiğime.
________________________________________
Diyanet Vakfı 6-Size dininiz, bana dinim
(sizin dininiz size, benim dinim bana)!

Elmalılı Hamdi Yazır 6-Size dininiz, bana dinim
(sizin dininiz size, benim dinim bana)!
Yaşar Nuri Öztürk 6
Sizin dininiz size, benim dinim bana!"
________________________________________


KISACA....

Leküm diynüküm ve liye din



SİZİN DİNİNİZ SİZE,BENİM DİNİM BANA
......

KİŞİ KENDİ KARARINI KENDİ VERECEKTİR..ELBETTE SONUCUNA KATLANMAK DA KENDİSİNE AİTTİR...YARATILMIŞ HİÇ KİMSE BAŞKASINA VEKİL DEĞİLDİR ......VESSELAM

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa