22 Aralık 2007

KURAN PEYGAMBER VE SEÇİLMİŞLERİ KONUŞTURUYOR-1-PEYGAMBER DE BİR İNSANDIR-AKRABA-EHLİ BEYT SEVGİSİ DIŞINDA BEKLEDİĞİ YOKTUR

KURAN İÇİNDEKİ BAZI AYETLERDE RABBENA HİTABI BAZEN AMENNA BULUNUR.BAZILARI DA KUL-DE Kİ-DİYE BAŞLAR..RABBİ,İNNİ,İNNEMA DİYE BAŞLAYANLAR DA YİNE ÇOK GEÇER...DİKKAT EDİLİRSE BUNLARDAN DERS ALMAMIZ GEREKTİĞİ VE İBADET SIRASINDA SÖYLEMEKLE BERABER UYMADA DA TİTİZLİK GÖSTERİLMESİNİN GEREKTİĞİ ANLAŞILIR.KURAN İLE AZICIK YAKINLIĞI OLANLAR BUNU BİLİR.ELBETTE TÜRKÇE SÖYLEMENİN BİR SAKINCASI YOK.YARADAN HER ŞEYİ MUTLAKA BİLİR.ANCAK BU DİNİ TEBLİĞ EDEN PEYGAMBERİMİZ BUGÜNE GELEN KURAN DIŞINDA DİNİ TEBLİĞ ETMEMİŞ KENDİLİĞİNDEN BİRŞEY DEMEMİŞ VE ARAPCA İNDİĞİ GİBİ SÖYLEMİŞTİR.O'NUN SÖYLEDİĞİNİ-KALBİNE İNDİRİLDİĞİ GİBİ SÖYLEMENİN EN AZINDAN O'NA OLAN SAYGI VE SEVGİNİN GEREĞİ OLDUĞUNA İNANIYORUM.
KURAN PEYGAMBERİMİZ MUHAMMED(A.S.)A İNMİŞTİR.HER KELİMESİNİ O'NUN VASITASIYLA ÖĞRENİYORUZ.ANCAK BAKARSANIZ BAZI PEYGAMBERLERE YA DA İLİM VERDİĞİ SEÇKİNLERE SÖYLETTİKLERİNİ ONLARIN EKSİKSİZ İLETTİKLERİNİN İFADE EDİLDİĞİNİ VE ANLAMLARIYLA ÇOK DERS VERİLDİĞİNİ GÖRECEKSİNİZ.BEN SADECE GÖZÜME TAKILAN BAZILARINI DUYURMAK İSTEDİM.TAMAMI OLDUĞUNU SÖYLEMEM OLASI DEĞİL.DİLEYEN FAZLASINI BULABİLİR.BENİMKİSİ SADECE HATIRLATMAK....BAŞLANGIÇ OLARAK HZ.MUHAMMED (A.S.)A SÖYLETTİRİLEN İKİ AYET....


42-ŞURA
23. Zalikellezı yübbeşşirullahü ıbadehullezıne amenu ve amilus salihat kul
la es'elüküm aleyhi ecran illel mevededdete fil kurba ve mey yakterif haseneten
nezid lehu fıha husna innellahe ğafurun şekur
Diyanet Vakfı 23. İşte Allah'ın, iman eden ve iyi işler yapan kullarına müjdelediği nimet budur. Deki:
Ben buna karşılık sizden akrabalık sevgisinden başka bir ücret istemiyorum.
Kim bir iyilik işlerse onun sevabını fazlasıyla veririz. Şüphesiz Allah bağışlayan, şükrün karşılığını verendir.
Elmalılı Hamdi Yazır 23-İşte bu müjdeyle Allah, iman edip iyi iyi işler yapan kullarım müjdeliyor. De ki:
"Buna karşı sizden yakınlıkta sevgiden başka bir karşılık istemem."
Her kim çalışır da bir güzellik kazanırsa ona orada daha fazla bir güzellik veririz; çünkü Allah, çok bağışlayıcıdır, çokça şükrün karşılığım verendir.
Yaşar Nuri Öztürk 23 Allah'ın, iman edip hayra ve barışa yönelik iyi işler yapanlara müjdelediği, işte budur. De ki:
"Ben, buna karşılık sizden,
yakın akrabamı/Ehlibeytimi
sevmeniz dışında bir ücret istemiyorum."
Kim bir iyilik/güzellik üretirse onun için, o ürettiğine bir güzellik daha ekleriz. Çünkü Allah Gafûr'dur, çok affeder; Şekûr'dur, iyiliğe karşılık verir/teşekkür eder.




18-KEHF-110
110. Kul
innema ene beşerum mislüküm yuha ileyye ennema ilahüküm ilahüv vahıd fe men kane yercu likae rabbihı felya'mel amelen salihav ve la yüşrik bi ıbadeti rabbihı ehada

Diyanet Vakfı 110. De ki:
Ben, yalnızca sizin gibi bir beşerim. (Şu var ki) bana, İlâh'ınızın, sadece bir İlâh olduğu vahyolunuyor. Artık her kim Rabbine kavuşmayı umuyorsa, iyi iş yapsın ve Rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın
.
Elmalılı Hamdi Yazır 110-De ki:
"Ben ancak sizin gibi bir insanım, bana ancak ilahınızın bir tek ilah olduğu vahyolunuyor, onun için her kim Rabbine kavuşmayı arzu ederse, güzel bir amel işlesin ve Rabbine yaptığı ibadete hiçbir şirk karıştırmasın!"

Yaşar Nuri Öztürk 110 De ki:
"Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak, tanrınızın bir tek tanrı olduğu bana vahyediliyor. O halde, Rabbine kavuşmayı uman, hayra ve barışa yönelik iş yapsın ve Rabbine ibadette hiç kimseyi O'na ortak koşmasın."


NOT.YAZILARIM BAZEN ESKİLERİN TEKRARI OLUYOR.BUNLARIN ÇOĞU "ÇOCUKLARIMA NASİHAT" DİZİSİNDE VAR.BAĞISLAYINIZ LÜTFEN...
________________________________________

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa