03 Ocak 2008

DOSTLARA MEKTUPLAR-26-YENİ YILDA YABANCI BİR DOSTLA DERTLEŞME

YABANCI UYRUKLU BİR DOST ARKADAŞ OLAN…..

……………..den yılbaşı tebriği karşılığı bana…..

Selam,

Güzel Yeni Yıl dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah bin katını da size ve

sevdiklerinize versin, hepimize insanlığın yüceltildiği bir dönem bahşetsin.

En içten sevgiler ve saygılar,

Barış Sağlayan olamayan …………………………….(isim tarafımdan silindi)

Not: Memleketime gelecek olursanız ikinci bir evinizin olduğunu bilmenizi isterim.

Türklere olan sevgimi hep yüreğimde yaşatacağım.



1-BENDEN bu iletiye yanıt;

Sevgili dost-arkadaş,
Kusura bakma ..anladığım kadarıyla Türkiye’den ayrıldın…..Kısa görüşmemizde duygusal –zihinsel bir beraberlik oluşmuştu.
İnsanları değil tüm yaratılanı sevmek…YARADAN HATIRIRINA…..
Barış
olmazsa yaşam düzgün olmaz…Yaradan ayrı düştüğümüz konuları açıklar nasılsa…..Seni tanımaktan mutlu olmuştum….Başka bir dost-arkadaşın iletisine reply yaparken bende kayıtlı diğer grup arkadaşlarımı eklemiştim….Seni ve diğer dış ülke arkadaşları da….Aslında yerli dost-arkadaş grubumdaydın…..Umudumu hiç kesmem YARADAN’dan…gerçek….Ülke-ırk-cinsiyet-din önemli değil…Hz.Ali Mısır’a Vali tayin eder…ve kendisine bir Emirname gönderir….Bir cümlesi insanlığa ve tüm yöneticilere derstir….
Kapına gelen ya dinde kardeşin ya da yaratılışta eşin…..
Tüm idareci ve insanlar…. dilerdim ki bu sözü beyinlerine kazısın….Bir türlü kendini karşındakinin yerine koy anlamına….
Sana bayram ile ilgili yazımın örneğini ekledim…

Bayram Olur (İki Gönül Bir Olunca) - Aşık Mahzuni şerif

İki gönül bir olunca
Bayram olur seyran olur
Bir dost bir dosta gelince

Bayram olur seyran olur

O dost dosta kurban olur

Aktı kanım ılık ılık
Biz yalancı kör değilik
Aradan kalksa ikilik

Bayram olur seyran olur

Barış
olur dostluk olur

Aktı kanım ince ince
Ölürüm dost görmeyince
Mahzuni şerif ölünce
Bayram olur seyran olur

Savaş biter
barış
olur

Kaynak: Asik Mahzuni Serif
Yöre: Afsin

SAVAŞ BİTER
BARIŞ
OLUR……

VE BAYRAM

OLUR…….İNSAN OĞLU…..DÜNYANIN HALİ ORTADA......

Kör değilim….….AMA görmeyenlere bir ŞEY YAPAMIYORUM…..HER kişi bir değil……VE

HERKES-in HESABI AYRI…..

BARIŞ
-I

sağlayamadım sitemini BIRAK…..ÇALIŞMAYA DEVAM ET…

UMUDUNU hiç AMA hiç KAYBETME…..

İletin günümü bayram yaptı……

Her şeyin gönlünce ve yeterli olsun…..

EK-BLOG-85-DOSTLARA MEKTUPLAR-24-BUGÜN BAYRAM GÜNÜ-MÜ-20-1207.doc




2-DOST-ARKADAŞ-TAN BANA yanıt;

Sayın Ahmet Bey,

Teşvik edici sözleriniz için ayrıca teşekkür ediyorum. Sizden daha önce bir teşvik sözü almıştım.

"
Ümitsizsiniz ümit sizsiniz"
şeklinde idi. O sözü çok ama çok sevmiştim. Gitmek istemiyoruz tabii.

Gönül burada kalmak ister. İki çocuğumun doğduğu yerde ve kültürde hayatımı sürdürerek insanlığa faydalı olmak ama... ekmek kavgası işte. Yasal olmayan bir şey yapmam ve şimdi kendi şirketimizde bile çalışamıyoruz. Devlet bana maaş verecek değil.

A………..'nın dış politikası ve yaptığı haksızlıklarından, dünya bakış açısından her ne kadar nefret etsem de bana yaşama hakkını veriyor ve şirketimizi oraya taşıyıp devam etmek zorundayız.

Dediğiniz gibi idareciler bu şeylerin idrakında olsa barış olacak dünyada zira diğer insanlara düşman gözüyle bakanın dostu olmaz.

Keşke Yunus'un ve Mevlana'nın felsefesi daha fazla

benimsenseydi...


Değerli sözleriniz için tekrar teşekkür eder, herşeyin gönlünce olmasını dilerim.

En içten sevgilerle ………(tarafımdan isim silindi)



3-VE…kendisine SON YAZILAN….;

Sevgili arkadaş…………,

Haksızlığa uğrayanların ne ilki ne de sonuncusu olursun…..Dünya durdukça devam eder…….İlk mektupta umudunu kesme demiştim…..Yaradan elbet sana da yol çize…Hz.Yusuf..a çizdiği gibi…..Kuran Yusuf süresi 21.ayet….Her işte O galiptir…..Ben tevekküle inanırım..Her yolumu O çizer…..O yönlendirir…..Umud kesme ile ilgili yazımın örneğini ekliyorum….
Bazıları ona-buna kafir damgası vurur..ben yapmam…..Karıncayı incitenin nüfus cüzdanında Müslüman yazsa ne….hristiyan veya yahudi yazsa ne ifade eder..??....Yaradan bilir herkesi…ve kimin iyi amel yaptığını….Yine Yusuf süresi 87.ayet…eklediklerim içinde var… göz atar mısın..??...Babası Yakup’u konuşturur bu ayet…..........

12-YUSUF-87-

la tey'esu mir ravhıllahi innehu la yey'esu mi ravhillahi illel kavmül kafirun


Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü kâfirler topluluğundan başkası Allah'ın rahmetinden ümit kesmez.

O nedenden umudunu kesme demiştim…..

... kafir KURAN sözüyle YARADAN-IN RAHMET-inden UMUD KESEN-dir……....

BAŞKA tarifi

YOKTUR....


MUSA-YI KONUŞTURUR KURAN....AHİRET GÜNÜNE İNANMAYAN HER KİBİRLİ-KÖTÜ KİŞİDEN

YARADAN-A SIĞINIRIM DEDİRTİR....40.MUMİN SURESİ 27.AYET...


SENİN İÇİN BIR ŞEY İFADE ETMEYEBİLİR...ANCAK YARADAN TEK... BANA DA ...HATIRLA

DİYOR..BAKARA-216 NCI AYETİ…..NEYDE HAYIR NEYDE ŞER VAR BEN BİLİRİM DİYOR…..

Senin hakkında da hayırlısı ne ise o olsun….....gönlünü FERAH TUT...Kuran içinde emir kipi taşıyan 3 ayet vardır…diğerleri öğüt-nasihattır…dileyen kendine yol tutar…kendin seçersin yani…..... adil OL... emaneti ehline VER....dosdoğru OL......Göz at lütfen….....Hz Ali Emirnamesini de hatırla….....
KAPINA GELEN YA DiNDAŞIN YA YARATILIŞTA EŞİN DER...


MÜSLÜMANIM diyenlerin pek çoğu ÜZÜLEREK söylüyorum….. MAALESEF KURAN dışı

davranıyor…..Geleneklere, kendilerince doğru saydıkları UYGULAMALARA

KAPILMIŞLAR....KAPIYA GELENE YARATILIŞTA EŞİN OLDUGUNU DÜŞÜNEREK DAVRANACAK VE ADİL

OLACAKSIN......BUNDA KAFİR DİYE- MÜSLÜMAN DEĞİL DİYE KİMSEYİ AYIRDETME HAKKIN

YOK.....KIMSEYİ SUÇLAYAMAZSIN...

O ZAMAN NASIL

adil


olacaksın???

CAHİLLİKTEN YARADAN-A SIĞINIRIM....ONUN İÇİN SANA HAKSIZ DAVRANDILARSA HESAPLARI

VAR .....UMUDUNU KESME ..YAŞAM BIR TÜRLÜ DEVAM EDER....

MAHSUNİ DER YA....

MAHSUNİ ÖLÜNCE BAYRAM OLUR....SAVAŞLAR

BİTER...
BARIŞ
OLUR...BAYRAM OLUR....

BENİM BAYRAMIM DA AYNISI OLUR.....ÇOK GÜZEL AD SEÇMİŞSİN KENDİNE....DİLERİM

YERYÜZÜNDE BİR AN ÖNCE

BARIŞ


OLSUN……

YARADAN SENİ ADINA VE ÇOCUKLARINA BAĞIŞLASIN....YAR VE YARDIMCIN OLSUN..SELAM VE

SEVGİLER..HER SEYİN YETERLİ OLSUN..




Dünya; kötülük yapanlar değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it.

EINSTEIN


İsmini yazmadım….onayını almadan aramızdaki iletileri diğer dostlarımla paylaşmak amacıyla bu yazıyı hazırladım..umarım beni bağışlar….

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa