02 Ocak 2008

KURAN PEYGAMBER VE SEÇİLMİŞLERİ KONUŞTURUYOR-6-KALBİMİ GENİŞLET-VERDİĞİN HERŞEYDEN HAYIRLIDIR-İLMİMİ ARTIR-GÜÇ VE KUVVET ANCAK SEN-DENDİR

18-KEHF
10. İz evel fityetü ilel kehfi fe kalu
rabbena atina mil ledünke rahmetev ve heyyi' lena min emrina raşeda


Diyanet Vakfı 10. O (yiğit) gençler mağaraya sığınmışlar ve:
Rabbimiz!
Bize tarafından rahmet ver
ve bize, (şu) durumumuzdan
bir kurtuluş yolu hazırla!
demişlerdi.
Elmalılı Hamdi Yazır 10-O vakit o genç yiğitler mağaraya çekildiler ve şöyle dediler:
" Ey Rabbimiz, bizlere tarafından bir rahmet ihsan et
ve bizim için
işimizden bir muvaffakiyet hazırla!"

Yaşar Nuri Öztürk 10 Hani, o yiğit gençler o mağaraya sığındılar da şöyle dediler:
"Ey Rabbimiz, katından bir rahmet ver bize
ve bizim için
bir çıkış yolu lütfet işimize."


39. Ve lev la iz dehalte cenneteke kulte
ma şaallahü la kuvvete illa billah
in terani ene ekalle minke malev ve veleda
Diyanet Vakfı 39. "Bağına girdiğinde:
Mâşâallah! Kuvvet yalnız Allah'ındır,
deseydin ya! Eğer malca ve evlâtça beni kendinden güçsüz görüyorsan (şunu bil ki):"
Elmalılı Hamdi Yazır 39-Bağına girdiğin zaman :
"Maşallah, Allah'ın yardımından başka hiçbir kuvvet yoktur!
deseydin olmaz mıydı? Eğer malca ve evlatça beni kendinden az görüyorsan,
Yaşar Nuri Öztürk 39 "Bağına girdiğinde,
'Mâşallah, kuvvet yalnız Allah'tandır!'
desen olmaz mıydı? Gerçi sen beni, malca ve evlatça senden basit görüyorsun ama,



95. Kale
ma mekkennı fıhi rabbı hayrun
fe eıynunı bi kuvvetin ec'al beyneküm ve beynehüm redma

Diyanet Vakfı 95. Dedi ki:
"Rabbimin beni içinde bulundurduğu nimet ve kudret daha hayırlıdır.

Siz bana kuvvetinizle destek olun da, sizinle onlar arasına aşılmaz bir engel yapayım."
Elmalılı Hamdi Yazır 95-Dedi ki:
"Rabbimin beni içinde bulundurduğu iktidar daha hayırlıdır;

haydi siz bana bedenen yardım edin de sizinle onların arasına sağlam bir engel yapayım.
Yaşar Nuri Öztürk 95 Dedi:
"Rabbimin beni içinde tuttuğu imkân ve güç daha üstündür.

Siz bana bedensel gücünüzle destek verin de onlarla sizin aranıza çok muhkem bir engel çekeyim."


20-TAHA
25.
Kale rabbişrah lı sadrı


Diyanet Vakfı 25. Musa: Rabbim! dedi,
yüreğime genişlik ver.

Elmalılı Hamdi Yazır 25-Musa dedi: "Ey Rabbim,
benim göğsüme genişlik ver,

Yaşar Nuri Öztürk 25 Mûsa dedi:
"Rabbim, göğsümü açıp genişlet;
________________________________________

26.
Ve yessir lı emrı

Diyanet Vakfı 26.
İşimi bana kolaylaştır.

Elmalılı Hamdi Yazır 26-
işimi kolaylaştır bana,

Yaşar Nuri Öztürk 26
İşimi bana kolaylaştır


27.
Vahlül ukdetem mil lisanı

Diyanet Vakfı 27.
Dilimden (şu) bağı çöz.

Elmalılı Hamdi Yazır 27-
dilimden düğümü çöz,

Yaşar Nuri Öztürk 27
"Dilimden düğümü çöz,

28.
Yefkahu kavlı

Diyanet Vakfı 28.
Ki sözümü anlasınlar
.
Elmalılı Hamdi Yazır 28-
sözümü iyi anlasınlar.

Yaşar Nuri Öztürk 28
Ki sözümü iyi anlasınlar."


114. Fe teallellahül melikül hakk ve la ta'cel bil kur'ani min kabli ey yukda ileyke vahyühu ve kur
rabbi zidnı ılma

Diyanet Vakfı 114. Gerçek hükümdar olan Allah, yücedir. Sana O'nun vahyi tamamlanmazdan önce Kur'an'ı (okumakta) acele etme ve
"Rabbim, benim ilmimi artır"
de.
Elmalılı Hamdi Yazır 114-Demek ki Allah, O hak hükümdar, yüceler yücesidir !.. Sana vahyi tamamlanmadan önce Kur'an'ı okumakta acele etme ve:
"Rabbim, benim ilmimi artır!"
de.
Yaşar Nuri Öztürk 114 O Melik/o hak hükümdar olan Allah, yüceler yücesidir. Sana vahyi tamamlanmadan önce, Kur'an hakkında aceleci olma. Şöyle de
:"Rabbim, ilmimi artır!"



-rabbena atina mil ledünke rahmetev ve heyyi' lena min emrina raşeda

-ma şaallahü la kuvvete illa billah

-ma mekkennı fıhi rabbı hayrun

-rabbişrah lı sadrı

-yessir lı emrı

-Vahlül ukdetem mil lisanı

-Yefkahu kavlı

-rabbi zidnı ılma

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa