04 Ocak 2008

KURAN BANA DİYOR Kİ-31-KARINCAYI İNCİTME-SELAM SEÇİLMİŞLEREDİR

27-NEML
18.
Hatta iza etev ala vadin nemli kalet nemletüy ya eyyühen nemlüdhulu mesakineküm la yahtımenneküm süleymanü ve cünudühu ve hüm la yeş'urun

Diyanet Vakfı 18.
Nihayet Karınca vâdisine geldikleri zaman, bir karınca: Ey karıncalar! Yuvalarınıza girin; Süleyman ve ordusu farkına varmadan sizi ezmesin! dedi.

Elmalılı Hamdi Yazır 18-
Hatta karınca deresi üzerine vardıklarında bir karınca şöyle dedi: "Ey karıncalar! Haydi, yuvalarınıza girin, Süleyman ve ordusu farketmeyerek sizi kırıp geçirmesin."

Yaşar Nuri Öztürk 18
Karınca vadisine geldiklerinde bir karınca şöyle seslendi: "Ey karıncalar! Yuvalarınıza girin ki, Süleyman ve orduları farkında olmayarak sizi ezmesinler."


VE BUNU SÜLEYMAN'A DUYURTUR....VE KONUŞTURUR..;

27-NEML/19. Fe tebesseme dahıkem min kavliha ve kale
rabbi evzı'nı en eşküra nı'metekelletı en'amte aleyye ve ala valideyye ve en a'mele salihan terdahü ve edhılnı bi rahmetike fı ıbadikes salihıyn

Diyanet Vakfı 19. (Süleyman) onun sözünden dolayı gülümsedi ve dedi ki:
Ey Rabbim! Beni, gerek bana gerekse ana-babama verdiğin nimete şükretmeye ve hoşnut olacağın iyi işler yapmaya muvaffak kıl. Rahmetinle, beni iyi kulların arasına kat.

Elmalılı Hamdi Yazır 19-O da, onun bu sözünden dolayı gülercesine tebessüm etti ve:
"Ey Rabbim, beni nefsime hakim kıl ki, bana ve anama-babama verdiğin nimetlere şükredeyim ve hoşnut olacağın iyi bir iş yapayım ve beni rahmetinle iyi kulların arasına sok!"
dedi.
Yaşar Nuri Öztürk 19 Bunun üzerine Süleyman, karıncanın sözüne güldü ve dedi:
"Rabbim, bana ve ebeveynime lütfettiğin nimetine şükretmeme, hoşnut olacağın hayırlı ve barışçıl bir iş yapmama imkân ver. Ve rahmetinle beni iyilik ve barışı seven kullarının arasına sok."


TEFSİRLERDE YAZILANLARI BURAYA ALMIYORUM....GEREK YOK..DİLEYEN ARAR BAKAR....BENİM İÇİN AYET SON DERECE AÇIK VE NET....
BU DİN KARINCAYI İNCİTMEYE İZİN VERMEZ....YARATILANA İSE HİÇ KIYAMAZ....BUGÜNKÜ HALE BİR BAKIN....KURAN İSLAMI İLE NE KADAR İLGİLERİ VAR....
HAMD ALEMLERİN RABB'İNE,SELAM ANCAK SEÇİLMİŞLEREDİR....
Kulil hamdü lillahi ve selamün ala ıbadihillezınastafa..(27/59)




ACIYI BAL EYLEDİK

«pir sultan ölür dirilir»

bak şu bebelerin güzelliğine
kaşı destan
gözü destan
elleri kan içinde

kör olasın demiyorum
kör olma da
gör beni

damda birlikte yatmışız
öküzü hoşça tutmuşuz
koyun değil şu dağlarda
san kendimizi gütmüşüz
hor baktık mı karıncaya

kırdık mı kanadını serçenin
vurduk mu karacanın yavrulusunu
ya nasıl kıyarız insana


sen olmasan öldürmek ne
çürümek ne zindanlarda
özlem ne ayrılık ne
yokluk ne yoksulluk ne
ilenmek ne dilenmek ne
işsiz güçsüz dolanmak ne
gün gün ile barışmalı

kardeş kardeş duruşmalı
koklaşmalı söyleşmeli
korka korka yaşamak ne

kahrolasın demiyorum
kahrolma da
gör beni

kanadık toprak olduk
çekildik bayrak olduk
döküldük yaprak olduk
geldik bugüne

ekmeği bol eyledik
acıyı bal eyledik

sıratı yol eyledik

geldik bugüne

ekilir ekin geliriz
ezilir un geliriz
bir gider bin geliriz
beni vurmak kurtuluş mu

kör olsanı demiyorum
kör olma da
gör beni
Hasan Hüseyin KORKMAZGİL


TEKRAR SÖYLEYEYİM.....DE Kİ..
HAMD ALEMLERİN RABB'İNE,SELAM ANCAK SEÇİLMİŞLEREDİR....

Kul
El hamdü lillahi ve selamün ala ıbadihillezınastafa..(27/59)

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa